Uyumsal Davranışlar ve Otizm Spektrum Bozukluğu

Otizm Spektrum Bozukluğuna sahip çocuklarda görülen davranım ve uyum problemlerinin bir çoğu doğru zamanda, doğru terapistle, doğru müdahalenin yapılmamasından ileri gelmektedir.

Otizmli çocukların eğitim, davranım, uyum sorunlarının ve terapi ortamlarının düzenlenmesinde aşağıdaki hususlara dikkat etmek gerekir.

-Sadece uygulanabilir 8 saat değil, hafta da en az 30 saat yoğun eğitim programı ile bireysel eğitim oturumları,
-Bireylerin yaşadığı, çalıştığı, boş zaman geçirdiği yerlerde sadece sosyal becerilerin öğretildiği değil; sosyal desteğin sağlandığı aktivitelerin ve günlük yaşam etkinliklerinin varlığı,
-Sadece yönergeleri takip edebilme becerisi değil, kendiliğinden etkinlikleri başlatma becerilerinin öğretildiği,
-Sadece bizim kontrolümüzle değil, kendi davranışlarını kontrol ve tolere edebildiği bir zemin sağlanmalıdır.

Uyum denilince kişinin kendi yaşına, sosyal gruba uygun kişisel bağımsızlığını ve sorumluluğunu sağlayabilecek davranışlardan bahsedilir. Yaklaşık olarak on iki yıldır Otizm Spektrum Bozukluklarına sahip bireyler ile çalışmaktayım. Tecrübelerimden öğrendiğim çocuğun davranış ve uyum problemlerinin en temel belirleyicisi birincil bakımını sağlayan kişi, kişiler ve çevresidir. Haliyle on yedi yaşına geldiği halde kendi ellerini ısıran, kendini cimcikleyen çocuğun davranışları alıcı-ifade edici dil becerilerinde yaşanan güçlükler de olduğu gibi ailesi ve birincil çevresinden de kaynaklanır. Çocuğun sandalye kavramına ulaşmış ve tanıyor olması akademik bir tepkidir, lakin sandalyeye kendi isteği ile oturması bir uyumdur. Bunun gibi uyum, hayatın her evresinde var olan ve yaşamımızın kalitesini etkileyen bir olgudur.

Doğru zamanda, doğru bir öğretmen-terapist ile doğru müdahalelerin yapılamaması çocuğun yaşantısını güçleştirmektedir. Konu ile ilgili randevu ve bilgi almak için 0212 537 61 60 numaralı telefondan bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Makaleyi Paylaş

Senin de Yorumun Bulunsun..

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir