Çocuk Eğitiminde İletişimin Rolü

Çocuklar, ruhsal olarak yapılanması sürekli gelişmekte olan bireylerdir. Geleceğin yetişkin bireylerinde eğitimin en önemli unsuru iletişimdir.

Eğitim denilince genellikle sözel anlatımın etkin olduğu bir iletişim süreci anlaşılır. Eğitim, çok yönlü bir kavramdır ve beş duyuya hitap etmelidir. Eğitimsel iletişimde sözel anlatımın yoğun olduğu bir iletişim, çoğunlukla çocuğun iletişime kapalı olduğu ve tek taraflı iletişim şeklinde görülmektedir. Gelişimi normal seyreden veya nörogelişimsel güçlükler yaşayan çocuklarımızla eğitime başlamadan önce bilinmesi gereken bir kavram vardır ki duygusal bağdır. Duygusal bağı geliştirilmeden kurulan iletişim monoton ısrarlarla seyretmektedir. Duygusal bağ eğitimsel iletişimin yolunu açmakta ve çok daha güçlü üst düzey becerilerin kazanımında etkin rol oynamaktadır. Çocukların yılışık, ilgisiz, umursamaz davrandığını ifade eden ailelerin duygusal bağın geliştirilmesine yönelik kazanımlar çocuk eğitimsel iletişiminde önemli faydalar sağlayacaktır. Çocuk eğitimsel iletişim dilinde eylemsel dil kullanımı çocukları geleceğin sağlıklı yetişkin bireyleri olmasında katkılar sağlar. Eylemsel dil kullanımında ‘ben’ ve ‘sen’ kalıpları yerine ‘bu davranışın güzel bir şey değil’ gibi kalıplar kullanılır.

Ailelerin ve eğitimcilerin başarısı, iletişim dilini kullanabilme başarısı ile gözlemlenir. Çocuk eğitimsel iletişiminde duygusal bağ, eylemsel dil ve metaforik anlatım önemlidir. Konu ile ilgili danışmanlık ve randevu almak için 0212 537 61 60 numaralı telefonumuzdan bizimle iletişim kurabilirsiniz.

Makaleyi Paylaş

Senin de Yorumun Bulunsun..

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir